Stockholm so far....

Ja då har jag bott i Sthlm på egen hand i en vecka nu och jag trivs som fisken ivattnet =)
Va ju "barnvakt" första veckan här och den 1 dec skrev vi på pappren till lägenheten och samma dag gick flyttlasset hit =)
Mamma och pappa va här med så det gick fort att få ordning på lägenheten faktiskt. Och skönt de, att få lite hjälp =)

Hur som helst så kanske ni vill veta vad jag gjort denna veckan då?! =)

Måndag
Jobbade på Fotografiska på förmiddagen och sen hem. Handla lite och hann precis komma innanför dörren när Jessica messa å fråga om jag ville kommahem till henne på lite mat och grejjer. Det gjrde jag och det va så mysigt så!^^
Så den dagen gick fort...

Tisdag
Jobbade på Fotografiska igen och precis när jag ska gå hem ringer mobilen och en man som har läst mitt cv på ams hemsida och frågar om ag vill börja jobba där... Aha, okej...blir ju liiite chockad och ber om att få återkomma med svar lite senare på dagen...
Ringer tillbaka sen och tackar Ja! Kommer städa kontor och lite som ett dagis mån-fre inne i Haninge centrum och det är så mkt skönare att bara åka buss 3 minuter än att åka buss o t-bana i 45 min innan jag ens kommer fram till jobbet och så måste jag gå upp kl 4.15 för att hinna.
Så just nu känns det som att de flyter på bra! =) Hela den dagen gick åt till att ringa massa samtal och grejsa.
Hur osm helst så slutar jag på Fotografiska nu och börjar på det nya nu som är mera timamr i veckan.

Onsdag
 Åker in ganska tidigt till city och lunchar med min farbror. Åh så gott de va och vi tog till o me ett glas rött till de =) Så himla mysigt hade vi! Sen skulle han iväg o träna så jag stack en sväng till Rebecca o prata lite och så hämta vi sötnosarna på dagis men sen va jag tvungen att åka. Drog mig mot Kunssträdgården för att möta upp Ella o Irena för skridskoåkning. Och de va sjukt kul, och jag är sjukt sämst på att åka skridskor! =D
Men det ska jag lätt göra om! Till slut va vi nog 10 st och då stack vi till Kungshallen och käka lite mat... mysigt värre =)
Hemma rätt sent så de blev bara dusch å bums isäng!

Idag, torsdag:
Jobbade sista dagen nu idag... skönt! Somna som en stock på bussen och vakna me lite panik i Brandbergen C och puh, jag hade inte åkt förbi min hållplats =)
Käkat lite och pratat med min faster och planerat lite inför helgen... Nu borde jag gå å duscha och göra mig iordning för ikväll ska jag till GLOBEN och gå på genrepet inför IDOLFINALEN =D

Så en liten uppdatering om vad som hänt hittills! =)

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0